Bonjour !
Excuse me for writing in English. I don’t speak any French at all (you’ll see that my English is horrible too. I’m Spanish --and not even my Spanish is good–).
I’m trying to use Vorple with I6, but I’m running into some difficulties. I’ve already asked in the intfiction forums, but I know that some of you, like Natrium or Mule Hollandaise, know a lot about this fantastic tool, so I thought I could ask around here too.
Vorple makes use of InitGlkWindow and IdentifyGlkObject entry points; and redefines Verblib’s Banner and L__M routines. My problem is that my interactive fiction also uses those entry points and redefines those same routines, so conflicts arise.
Has anyone happened to encounter a similar problem when using Vorple? Or would you perhaps know the best way to deal with these problems?
Thank you very much.
[spoiler]Bonjour !
Excusez-moi d’écrire en anglais. Je ne parle pas du tout français (vous verrez que mon anglais est horrible aussi. Je suis espagnol–et même mon espagnol n’est pas bon–).
J’essaie d’utiliser Vorple avec I6, mais je rencontre quelques difficultés. J’ai déjà posé des questions dans les forums de fiction, mais je sais que certains d’entre vous, comme Natrium ou Mule hollandaise, en savent beaucoup sur cet outil fantastique, alors j’ai pensé que je pourrais aussi vous poser des questions.
Vorple utilise les points d’entrée InitGlkWindow et IdentifyGlkObject et redéfinit les routines Verblib Banner et L__M. Mon problème est que ma fiction interactive utilise aussi ces points d’entrée et redéfinit ces mêmes routines, ce qui provoque des conflits.
Quelqu’un a-t-il rencontré un problème similaire lors de l’utilisation de Vorple ? ou connaissez-vous peut-être la meilleure façon de traiter ces problèmes ?
Je vous remercie beaucoup.
(Translated with: deepl.com/translator )[/spoiler]